Returinformasjon

For å melde fra om en retur sender du en e-post til hpro@hansenprotection.no og skriver ordrenummer eller kundenummer i emnefeltet.

Vi trenger informasjon om kundenummer eller ordrenummer og hvorfor du vil returnere produktet.Du kan melde fra om retur direkte til Hansen Protection når det gjelder service eller angrefrist. Merk at å motta et returnummer ikke er det samme som godkjent retur. Ved service, skal returfrakt til Hansen Protection skal være betalt.

Hansen Protection tilpasser seg forbrukerlovene i henhold til Loven om E-kjøp og Forbrukerkjøpsloven.

Konsumentens (privatpersonens) angrerett ved e-kjøp

Konsumenten har i følge forbrukerkjøploven og loven om e-handel i visse tilfeller rett til å angre et kjøp. Dette gjøres gjennom å meddele Hansen Protection innen 14 dager fra den dagen konsumenten tok imot det siste partiet eller siste delen av orderen. Angreretten gjelder bare standard produkter, ikke produkter som spesialprodusert eller konfigurert spesielt for deg. Eksempler på dette er produkter laget på grunnlag av særskilte kroppsmål eller spesialbestillt.

Angreretten gjelder ikke bedrifter.

Konsumenten har da rett til å få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet inklusiv frakt innen 14 dager, men må selv stå for returens fraktkostnader. Dersom du vil benytte angreretten anbefales du å kontakte Hansen Protection på e-post hpro@hansenprotection.no og oppgi ordre- eller fakturanummer for å få tildelt et returnummer pakken må merkes med.

Formålet med returnummeret er å gjøre identifiseringen av og administreringen rundt returen lettere. Hansen Protection tar ikke ansvar for pakker som sendes inn uten et returnummer, og angreretten anses ikke for benyttet før du har henvendt deg til Hansen Protection for å få opprettet retursak.

Varen skal pakkes godt inn, med fordel i emballasjen som den kom i, og eventuelle skader forårsaket av mangelfull emballasje debiteres deg som kunde.

Varer som sendes til Hansen Protection i oppkrav kommer ikke til å hentes ut.